Hoppa till innehåll

“Mitt mål är att göra E-commerce Park nationellt känt för e-handlare”

Elin Fornander är en ny gäst på kontoret, men en ack så viktig sådan. Som en driven och ambitiös tjej med en otrolig social förmåga har hon tagit över facklan för att driva E-commerce Park under Amelie Lidéns föräldraledighet. Undrar du över vilka visioner hon har för att driva parken och e-handelscommunityt framåt? Låt dina ögon vandra nedför texten!

“Jag sökte tjänsten med iver i själen”

Elin fick upp ögonen för E-commerce Park långt innan hon tillträdde Amelie Lidéns föräldravikarie. Under ett studiebesök och mingel under sin utbildning i Logistics Service Management vid Lunds universitet imponerades hon av parkens öppna och sprudlande entreprenöriella anda. Några månader senare blev hon en av projektledarna under ett E-commerce Parks pop-up-projekt. Men mersmaken bara växte: innan hon hann lämna in sin kandidatuppsats sökte hon till tjänsten som partner- och communityansvarig.e-

Jag sökte tjänsten med iver i själen. Detta eftersom E-commerce Park har en unik communitykänsla och för att tjänsten lät så bred, spännande och lärorik. Tillträdet var dessutom så otroligt vältajmad med min examen och med pop-up-projektet.

När man möter Elin är det svårt att förbise hennes eldiga anda och när jag frågade henne varför hon tror att hon stod ut svarade hon:

Jag är en social person som trivs med många bollar i luften. Jag tror att det var sammansättningen dessa egenskaper som gjorde att Amelie, Dan och Karsten tog beslutet att anställa mig. Jag har stora skor att fylla, men jag är redo att anta utmaningen!

Att förbättra – snarare än förändra

Elin berättar att hon är redo för ett spännande år som partner- och communityansvarig på E-commerce Park. Hon ser fram emot att låta sig själv växa i rollen och göra parken så bra som möjligt för kontorsgästerna – utan att förändra för mycket.

Jag vill förbättra snarare än förändra. Amelie har lagt en bra grund för verksamheten, så det är bara att fortsätta på samma väg och arbeta för att göra det ännu bättre för kontorsgästerna och varumärket.

Även om Elin bara suttit på Amelies plats i mindre än en månad har hon en tydlig bild för vad som ska förbättras:

Mitt mål är att göra parken till ett varumärke som är nationellt känt för e-handlare, utveckla och förstärka communityt och se till att hålla hög kvalitet och kontinuitet i våra events. Det tycker jag är viktigt.

En plats där alla e-handlare är kollegor snarare än kontorsgäster

E-commerce park är inte bara ett kontorshotell. Hjärtat i hela verksamheten är communityt av e-handlare som delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper för att tillsammans bygga ett starkare e-handelssverige. Detta är någonting Elin vill lägga extra krut på att förfina och förbättra.

Min hjärtefråga är communityt och nätverksbyggandet, för det är trots allt det som särskiljer E-commerce Park från vanliga kontorshotell. När du hyr ett kontor här får du även ett nätverk på köpet. Det är fantastiskt hur man känner sig som en del av gänget så fort man stiger över tröskeln.

hon fortsätter:

Jag vill att alla kontorsgäster ska se varandra som kollegor, snarare än grannar på ett kontorshotell. Detta gör att man hjälper varandra att lyckas utan en känsla av konkurrens. Faktum är att en kontorsgäst nyligen berättade att under hela sin tid på E-commerce Park har hon aldrig ställt en fråga hon aldrig fått besvarad här.

“E-commerce Park spelar en viktig roll för e-handeln i Sverige”

Elin berättar att även om communityt består av en rad drivna e-handlare, vill hon förstärka varumärkets plats i svensk e-handel och i Helsingborgs näringsliv.  För att göra detta krävs det en fortsatt förstärkning av varumärket.

Eftersom Helsingborg försöker profilera sig som en e-handelsstad så är det guld att kunna visa upp en verksamhet som E-commerce Park. Vi bidrar till imagen samtidigt som vi sysselsätter människor och skapar en bra grogrund för mindre företag – inte minst genom vår inkubatorverksamhet.

Men som den ambitiösa och drivna person Elin är, vill hon inte bara nöja sig med en stark närvaro i Helsingborg. Hon vill även gå med raska steg utanför kommunens gränser:

E-commerce Park spelar en viktig roll för e-handeln i Sverige. Det är en naturlig plats att vända sig till för kunskap och nätverkande. Jag har fått känslan av att vårt varumärke upplevs som officiellt av många och detta vill jag förstärka ännu mer.

 

Elins vikariat som Amelies ersättare må precis ha börjat – men det med en rejäl rivstart. Nyfiken på att veta mer om Elin? Hälsa henne hjärtligt välkommen eller ställ din fråga här!

/Sarah Chase, redaktör