Sociala medier – trender och Strategi av Mikael Ernhake

I tisdags körde höstterminen igång på riktigt. Vi började med en avslappnad frukost i köket, där våra hyresgäster, medlemmar och andra intresserade av parken fick träffas och prata av sig över kaffe och frukostbulle. Väldigt roligt också att några representater för våra partners Glesys, Boxon och Contentor fanns på plats.

201709071345491996_sbig

Vid lunchtid var det dags för Mikael Ernhake, som är Creative Director på reklambyrån Moob att föreläsa för oss om sociala medier. Hans fokus var strategi och att ge oss en trendspaning. Mycket intressant föreläsning där Mikael rakt och ärligt guidade oss genom sociala medier djungeln och live hjälpte några ur publiken med sina instagramkonton.

201709071345515275_sbig 201709071345509026_sbig

Här är fem snabba från hans föreläsning:

  • Var konsekvent med vilken typ av content du postar – dina följare följer dig av en specifik anledning och vill ha ett renodlat flöde.
  • Sälj inte! Alla är mätta på reklam och vill ha genuint content (som i sin tur kan leda till sälj och bra, hållbara kundrelationer).
  • Välj 2-3 kanaler som passar din verksamhet och satsa på dom. Du behöver inte finnas överallt, bättre då att vara kvalitativ där du finns.
  • Inteagrera med dina följare/kunder/målgrupp genom likes och kommentarer.
  • Ta reda på värdet för dina följare och försök skapa det. Kan vara att skapa motivation för att träna, estetisk inspiration, tips, informativa texter etc. Definiera vad dina följare vill ha!

Tack Mikael och alla som var på plats för en trevlig, inspirerande dag med många möten!

Redaktionen

×