Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Ehandelsskolan RETAIL

15 januari, 2020 @ 09:00 - 29 januari, 2020 @ 17:00

Save the date, Ehandelsskolan Retail
– För dig som driver en fysisk butik och vill komma igång med ehandel.

Hej, du som driver en fysisk butik!

Har du funderat på det här med ehandel? Känns det komplicerat eller svårt att komma igång? Eller finns ni redan online men det lyfter inte riktigt?

Med just detta i åtanke har vi skapat Ehandelsskolan Retail – utbildningen på två dagar för dig med en fysisk butik som vill öka sin försäljning via ehandel.

Majoriteten av oss lever våra liv konstant uppkopplad. Vi letar information online och konsumerar online. Ehandeln bara växer och växer medans de fysiska butikerna tappar i försäljning varje kvartal. Många butiker ligger redan efter i den digitala omställningen och för att vara konkurrenskraftig om några år gäller det att agera idag.

Att starta en ehandel kan upplevas som ett berg av tekniska, logistiska och praktiska frågetecken. Ett enormt projekt som du inte har tid att ta tag i. Du måste ju också sköta den dagliga verksamheten. Känner du igen dig?

Vi vill att ehandel ska kännas som ett nytt spännande kapitel i företagets resa. Att komma igång med ehandel är inte så svårt som det kanske först upplevs. Kom också ihåg att du har ett stort förskott gentemot nystartade företag – du har kunder, kunskap om företagande och har lyckats att bygga upp något från grunden förut!

Ehandelsskolan Retail är en tvådagars utbildning som ger dig de grundläggande kunskaperna om ehandel så att du vet hur du ska ta nästa steg. Utbildningen riktar sig till dig som driver en fysisk butik och funderar på eller vill starta ehandel. Du är också välkommen om du redan har en fysisk och digital butik och behöver en push framåt.

Efter utbildningen kommer du vara väl rustad att både starta och driva igång din ehandel på absolut bästa sätt. Läs gärna mer om innehållet i utbildningen längre ner.

Praktiskt

Datum: Onsdag 15 januari, kl 9-17 & Onsdag 29 januari, kl 9-17 (Förutom dessa två dagar ska du räkna med ytterligare ca 8 h för uppgifter.)

Plats: Drottninggatan 7, Helsingborg

Annat: Fika och lunch ingår i priset.

Pris: Utbildningen kostar 5.000 ex moms men då denna arrangeras i samarbete med Helsingborgs Stad och Citysamverkan ligger priset på 700 kr ink moms.

Om föreläsaren

Peter Borgman är specialist inom ehandel och digitalisering och har under flera år via sitt företag Scand Group hjälpt handlare och företagare att digitalisera sina verksamheter. Idag är han främst aktiv som VD för i JS Energi som expanderar både digitalt och fysiskt.

Om arrangören

E-commerce Park of Sweden har i 5 år utbildat personer inom ehandel. Vi driver Sveriges enda inkubator för handlare som säljer via ehandel. Vi anordnar föreläsningar och kurser inriktade på digital försäljning. Dessutom arrangerar vi nätverksträff och har ett CoWorking space i norra Helsingborg.

Denna utbildningen är möjlig att arrangera och subventionera tack vare Helsingborg Stad och Citysamverkan.

Under utbildningen kommer vi gå igenom följande teman:

Introduktion – Vad är ehandel? Vilka moment består det av och hur kan en vardag se ut för en med fysisk butik och en ehandel.

Ambition och målgrupp – Här tappar många bort sig fullständigt eller hoppas över att göra det. För att lägga en bra grund måste du först veta vart du ska och vilken målgrupp du har. När dessa två grundstenar är satta kommer alla beslut bli mycket lättare.

Kundresa och kundförståelse – För att kunna prioritera din tid och veta vad du ska fokusera på behöver du förstå hur kundresan och köpprocess ser ut. Vart befinner sig kunden i sin köpprocess, där hittar dom dig och hur hjälper du dom vidare till ett köp.

Plattform och betallösningar – Vad är en plattform och vad är det för skillnad på alla leverantörer? Vad ska plattformen kunna göra och hur gör du den bästa kravlistan. Måste alla ha Klarna som betalsätt, eller finns det andra bra, och hur kopplas detta till betalsystemet i din fysiska butik?

Marknadsföring och Content – Idag är det många som slås om kundens uppmärksamhet. Hur ska din strategi och plan se ut för att nå kunden? Vad är viktigt att fokusera på och hur tar du reda på vart ska du nå kunden digitalt?

Logistik och inköp – Får en förståelse för hur logistiken fungerar, hur skickar du ett paket, vad är viktigt att ha i åtanke gällande logistikflödet.

Anmälan är bindande!

Detaljer

Börjar:
15 januari, 2020 @ 09:00
Slutar:
29 januari, 2020 @ 17:00
Webbplats:
https://www.eventbrite.com/e/ehandelsskolan-retail-tickets-77443829579

Arrangör

E-commerce Park of Sweden
Webbplats:
https://www.eventbrite.com/o/e-commerce-park-of-sweden-8217920565