E-commerce Park of Sweden kommer med stöd av Visionsfonden och Citysamverkan inleda ett projekt som heter HBG Pop-up. Projektet går ut på att testa vid 2 tillfällen i centrala delarna av Helsingborg att låta ehandlare sälja fysiskt i en så kallad Pop-up Store. Känslan man ska få är en saluhall, fast med en större bredd på produkterna bland de små butikerna.

Visionen är att lokala ehandlare ska tillsammans ställa ut under en begränsad tid. Hur många ehandlare och hur länge och när pop-up stores ska hålla är inte bestämt och kommer troligen skilja sig åt eftersom vi vill lära oss så mycket som möjligt på projektet. Just nu diskuterar vi en lokal på 400 kvm för ca 30 ehandlare i centrala Helsingborg.

Innan eventen kommer det hålla en infoträff där lärdomar från de ehandlare som har ställt ut i ett annat sammanhang kommer att delas. V kommer även att hämta lärdomar från andra rutinerade ehandlare som har genomfört utställningar och pop-up stores.

Är du en ehandlare och tycker detta låter intressant? Då måste du maila rikard@ecommercepark.se och lämna en intresseanmälan.

Läs mer på Helsingborg2035, där visionen om Helsingborg 2035 visas och de andra projekten som kan utveckla staden visas.

Projektledare är Rikard Axelsson på E-commerce Park of Sweden. Vid frågor; rikard@ecommercepark.se

 

hbg_2035_loggan_500x225-300x135 logo_nav