Vad hände på Parken i juni?

Vad vore en sommar utan mingel? Mindre social (mer nykter?) utan tvekan.
E-commerce Park höll sitt traditionsenliga sommarmingel den 16 juni, tätt följt av träff med Skånska Ehandelsnätverket. Inkubatorn avrundade sin aktivitet inför sommaren. Här följer en summering av årets första sommarmånad.

Sveriges första, renodlade, e-handelsinkubator avrundade sitt första års verksamhet. I augusti startar resan för en ny omgång inkubatorsbolag som haft glädjen att bli antagna. 

Högst upp i huset på Industrigatan 83 fylldes det fort på med e-handelsvänner när klockan närmade sig 15 den 16 juni. Trapporna och hissarna användes flitigt av mingelsugna och verksamhetschef Amelie Lidén såg glad ut.

”Vi är många fler än jag räknat med”, kommenterade hon tillströmningen av folk.

Efter att ha fått mingla fritt och förse sig med goda drycker och tilltugg leddes gästerna in i konferenssalen där presentationer av några av E-commerce Parks bolag tog vid. Parkens egna inkubator presenterades också och några av de deltagande bolagen berättade om sina erfarenheter från första året. Andra omgången av inkubatorn tar vid efter sommaren vilket betyder att entreprenörerna i den första rundan av inkubatorn nu kan se tillbaka på ett händelserikt år.

Karin Andersson, VD för Solsnäckan, berättar om sitt företags utveckling det senaste året.

Karin Andersson, VD för Solsnäckan, berättar om sitt företags utveckling det senaste året.

Under mellanminglet fylldes det på med ännu mer folk som kom för att delta i nätverksträffen med Skånska Ehandelsnätverket. Denna träff stod livsstils- och modebutiken Mad Lady i fokus. Grundaren Ilia Komorin berättade om sin och företagets resa från start till idag. För att illustrera tre poänger och lärdomar han och medgrundaren Madeleine Fisch gjort använde han budskapen från tre filmer med viktiga budskap; Living on one dollar, Senna och Jiro dreams of sushi (filmtips!).

Vi i publiken fick höra om alltifrån bolagets identitetskris när den första riktiga succén kom i form av en bikini med amerikansk flagga till hur företaget jobbar med varumärkesbyggande. Madlady använder sig till exempel väldigt aktivt av sociala medier och ser på det sättet till att komma nära sina kunders vardag.

En intressant dragning övergick i ännu mer mingel med stadens och traktens e-handelsvänner några timmar till.

/Linnea, redaktör & kontorsgäst